niedziela, 17 marca 2013

Niewesoło wesoło





Co najmniej dwie własności człowieka nie starzeją się – to dusza i myśl. O sprawie duszy wie ten, 
kto starości doczekać zdołał. O myśli? To zależy czy jest w stanie ją z siebie wydobyć. Jeśli tak, to o niej inni wiedzą, jeśli nie, to tylko sam zainteresowany wie o tym, że wiek nie ma tu nic do gadania.
Dzień dobry.
Prawda, że Ciebie też czasem zaskakują odpowiedzi na Twoją myśl? Szczególnie wtedy, kiedy nie masz przed sobą rozmówcy. Spojrzenie w człowieka, na twarz, w oczy wyraziciela, może dodać jego myśli więcej treści. Brak tych widoków niejednokrotnie powoduje niezrozumienie i zamieszanie, a szczególnie 
w wyrażaniu uczuć z dna. No, chyba że przed Tobą jest maska. Wtedy to nie ma rady i tak nic nie wiesz.
Pada deszcz, grad, wieje - i świeci słońce. Wszystko to dzieje się na przemian i chyba czas oswajać się 
z myślą o tym, że niedługo chłód będzie z nami… Zimno może być przyjemne, podobnie jak ciepło, 
byle bez przesady. Tylko kiedy zaczyna się przesada? I nie chodzi tu tylko o stan pogody, także ducha.
To prawie jakaś filozofia? Słuchasz i nie protestujesz mimo, że masz swoje zdanie na ten temat.
 Pozwalasz czasem komuś  pomądrzyć się trochę? Nie śmiej się, bo zrobi się dzień żartów. A co będzie, jak wciśnie się do nich  przesada? Będzie przesadnie wesoło? Czy może być: tylko wesoło, przesadnie, albo... No właśnie, jeszcze może być niewesoło...
Niewesoło to jest… a w końcu, czy to kogoś obchodzi?
Same serdeczności Ci zostawiam. Chyba na dłużej... kropeczki też.



L., 17.10.2007

 



2 komentarze:

  1. Chyba mnie, Alinko, przekonałaś, aby dodatkowo założyć jeszcze viloga czyli video - bloga. Wtedy przynajmniej będzie można mi spojrzeć w twarz, a nawet, w razie potrzeby... napluć!
    Nie odwiedzałem Cię dość długo, bo nie miałem prawie przez rok własnego komputera (stary zdechł na amen). Teraz mam i dobrze mi tak!
    tulę

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba Cię, Andrzeju, aż tak nie chciałam przekonać :)
    Bardzo ucieszył mnie Twój widok takim rankiem... Wniósł trochę uśmiechu i ciepła. Przegonił na chwilę zaokienną zawieruchę :)

    OdpowiedzUsuń